SIKERES ÜZLETMENET LÁTTÁN MINDIG GONDOLJ ARRA, HOGY VALAKI EGYSZER LÉPETT EGY MERÉSZET!

PETER DRUCKER
A MODERN MENEDZSMENT ATYJA

TANÁCSOK SZÓRÓLAPOZÁSHOZ

  • Terjessz rendszeresen! Hatványozottak lesznek az eredmények!
  • Készíts igényes szórólapot!
  • Tűnj ki a többiek közül!
  • Figyelemfelkeltő legyen!
  • Legyen a szórólapon legalább egy szempont, amiért Téged válasszon a leendő ügyfél!
  • Vezess statisztikát!
  • Miért, mikor, mit avagy minden reakciót elemezzünk!
  • Élj a mix lehetőségével!
  • Amennyiben több eszközt kombinálunk, úgy egymást erősítik az eszközök, pl. szórólap és reklámtábla!
  • Számolj havi marketing költséggel!
  • Mindegy milyen hónapot zártál, tartsd magad a marketingtervhez, így egyenletes növekedés várható!
  • Készíts több terjesztésre való szórólapot! Sokkal kevesebb lesz a nyomdai költséged!
  • Rendszeres terjesztéssel olcsóbban tudsz terjesztetni!
  • Hosszú távú megállapodással, kisebb Ft/db ár alakítható ki!
  • Kérdezz, beszélj, dönts!
  • Alakítsuk ki együtt a tervet!
  • Vállalj kockázatot!
  • Nem tudod meg, mennyi plusz bevételt szerezhetsz, ha nem vágsz bele!

HASZNOS TUDNIVALÓK

Mi az a termékdíj?

A környezetvédelmi termékdíj egy forgalmi adónem, amely célja szerint hozzá kíván járulni a környezetszennyezés megelőzéséhez és a takarékos gazdálkodásra ösztönözni a gazdasági szereplőket. Ennek érdekében olyan termékek értékesítését, felhasználását (például csomagolóanyagok, háztartási gépek) igyekszik visszaszorítani, melyek hulladékká válva megterhelik a környezetet. Mindemellett persze nagymértékű többletbevételt jelent a költségvetésnek.

Mik a termékdíj-köteles termékek?

Mielőtt rátérnénk a kötelezettek felsorolására, érdemes megvizsgálnunk, milyen termékeket érint a jogszabály.

A törvényi felsorolás szerint a termékdíj-köteles termékek kategóriái a következők:

  • akkumulátor
  • csomagolóeszköz, egyéb csomagolószer – ideértve a raklapot is
  • egyéb kőolajtermék
  • elektromos, elektronikai berendezés
  • gumiabroncs
  • reklámhordozó papír.

Reklámhordozó papírnak minősül a gazdasági reklámot tartalmazó sajtótermékek közül a következők:

  • Címke, ha nem a csomagolás része, és ha nem tartalmaz szavatossági időt stb. pl.: céges matrica
  • Reklámot tartalmazó szórólap
  • Meghívó, rendezvényt hirdető plakát, szórólap
  • térkép
  • VHS, CD, DVD, Audió borító
  • könyv, amennyiben 50%-nál nagyobb terjedelemben tartalmaz gazdasági reklámot
  • havilap, amennyiben 50%-nál nagyobb terjedelemben tartalmaz gazdasági reklámot

Reklámhordozó papír: megváltozott a termékdíj mértéke: a korábbi 64,- Ft/kg+áfa helyett január 1-jétől 85 Ft+Áfa/kg

mar“Költsek marketingre vagy ne?”

Régóta közszájon forog Ogilvy mondása, hogy a marketingre költött pénz fele csak kidobott pénz, ám azt nehéz eldönteni, hogy melyik fele volt hasznos és melyik nem. A mai gazdasági környezetben a cégek minden lehetséges módon csökkentik a költségeiket és ennek igen gyakran áldozatául esik a marketing büdzsé is. A nagy kérdés, hogy ezzel valóban felesleges kiadást spórol-e meg a cég vagy pont az ellenkező hatást éri el vele, tovább csökkentve a túlélési potenciálját?

A válaszhoz érdemes a marketing szó mindennapi jelentése mögé tekinteni. Elsőre sokaknak a reklám jut eszébe, a különböző eladás ösztönző akciók, kiállításokon való részvétel, színes web oldalak indítása, drága prospektusok kiadása, kupon akciók, stb. Természetesen minden jelentés egy cél felé mutat – eladni! Ez így önmagában helyes is, de vajon ez a teljes kép?

Ez minden, amire a marketing való?

Amikor a piaci szereplők fogyasztási kedve egyre kisebb, amikor a vásárlóerő folyamatosan gyengül, fel kellene, hogy értékelődjön minden olyan módszer, eszköz, ami garantálja a nagyobb mennyiségű és elvárt fedezetű értékesítést! Tehát, akár csak a fenti módszereket is vadul használniuk kellene a cégeknek. Mégsem ezt látjuk. Sok cég visszahúzódik, megpróbálja „túlélni” ezt az időszakot, csak a meglévő ügyfelekre koncentrál, költséget csökkent minden fronton. Nem reklámoz, nem megy kiállításokra, nem nyomtat prospektust, nem kommunikál aktívan a potenciális vásárlók felé. A külvilág csak annyit érzékel, hogy egyre kevesebbet hall a cégről, esetleg a minőség is csökken, mert az is áldozatul esett a költségcsökkentési „ötletelésnek”, már nincsenek ügyféltalálkozók, karácsonyi apró ajándékok, stb. Más cégek egy lapra tesznek fel mindent, folyamatos „végkiárusítást” tartanak, 50-70 százalékos kedvezményt nyújtanak. Ez hozhat mennyiségi eladást, de közben leértékelik a saját terméküket/szolgáltatásukat és szó szerint ingyen dolgoznak, felélik a tartalékaikat és görgetik maguk előtt a „finanszírozhatatlan jövőt”! Egyik sem üdvözítő megoldás.

Hol kezdődik és hol végződik a marketing munka?

A marketing munka nem más, mint egy termék/szolgáltatás kigondolása, csomagolása és kihelyezése a piacra úgy, hogy elérjük a termékben/szolgáltatásban rejlő lehetőségek maximumát!

digtal_marketingKigondolni a terméket/szolgáltatást. A legtöbb olvasó most azt mondja, hogy: „de hát nekem már megvan”. Igaz is, meg nem is! A marketing művészete épp arról szól, hogy azt nyújtsuk, amire vágynak a vevőink, ám ehhez tudnunk kell, mire vágynak. Tudjuk, miért veszik a mi termékünket/szolgáltatásunkat azok, akik veszik? Ha már megvan a termékünk/szolgáltatásunk, akkor a kigondolni annyit jelent, hogy rájövünk, milyen igényt, vágyat, problémát old meg, elégít ki. Az első lépés tehát: : „ A mi termékünk/szolgáltatásunk azt csinálja, azt nyújtja, hogy……!” Mondhatja most valaki: „de jó lenne, ha ezt olyan könnyű lenne megmondani”. Vegyünk egy két ismert termékcsoportot! Mi jut elsőre eszünkbe, mire jók, milyen igényt elégítenek ki: okos telefon; biotermékek; szépségipar; autóipar; lakberendezés? Most gondoljuk végig, melyik okos telefon jut eszünkbe elsőre, melyik biotermék, melyik szépségipari termék vagy szolgáltatás, melyik autómárka és abból melyik típus, milyen lakberendezési stílus és folytathatnám. Biztosak lehetünk benne, hogy a válaszok nagyban függenek az olvasótól. Nagyban függ attól, hogy milyen korú, milyen nemű, mi az érdeklődési köre, milyen vastag a pénztárcája, milyen habitusú, stb.… Újra felteszem a kérdést: Tudja, hogy az Ön terméke/szolgáltatása milyen igényre, vágyra, problémára ad megoldást? Tudja, hogy milyen típusú vásárlóknak jut az eszébe az ön terméke/szolgáltatása? Tudja, kik a konkurensei? Ők mit mondanak a termékükről, mit szolgál, mit old meg? A hangsúly az „Ön tudja?” kérdésen van.

A marketing első feladata feltérképezni a piac igényeit, a potenciális vásárlók véleményét, vágyait, értékrendjét! Aki ezt „megspórolja”, az szó szerint csak a vak szerencsében és a „2 éve még jól ment, remélem most is menni fog!” fohászban bízhat!

A jelenlegi gazdasági környezetben feladni a marketing tevékenységet, vagy mindent az értékesítőkre bízni, garantálja a piacvesztést és a profitcsökkenést. Viszont, ha „ész nélkül” költünk, megérzésből döntünk, akkor is garantált, hogy csalódni fogunk a marketingben és keserű szájízzel állapítjuk meg, hogy előrébb lennénk, ha semmit nem költöttünk volna rá. Most ugyanis döntő jelentőségű, hogy professzionálisan műveljük a marketinget. Olyan szakemberrel dolgozzunk, aki érti a piac működését, nem csupán „kreatívkodik”, vagy „ötletel”, hanem képes elvégezni egy alapos piackutatást és képes az adatokra alapozva felépíteni és futtatni egy hatékony marketing kampányt, annak minden szükséges elemével – adatbázis építés, promóció, reklám, megjelenések, árukapcsolás, vásárlás ösztönzők, nyeremény játékok, webes megjelenés, hírlevél, új vásárlók gyűjtése, akciók, stb.”

Nagy Béla
Comline Budapest Kft.
www.comline.hu

www.piacesprofit.hu

“Ha olyan a múltad, hogy elégedetlen vagy vele, most rögtön felejtsd el. Képzelj más történetet az életednek és higgy benne. Csak azokra a pillanatokra gondolj, amikor sikerült a terved, és az erő majd segíteni fog, hogy elérd, amit akarsz.”

Paulo Coelho
brazil író, az ENSZ békenagykövete

“Ahhoz, hogy elindulhass a gazdagság felé vezető úton, elég, ha a termékeid és a szolgáltatásaid csak 10%-al jobbak, mint a versenytársaidé.”

Brian Tracy
a legismertebb menedzseroktató, konzulens, író

“Húsz év múlva sokkal jobban fogod sajnálni azokat a dolgokat, amiket nem csináltál meg, mint azokat, amiket igen.”

Mark Twain
amerikai író, újságíró, humorista